Problemen verzenden/ophalen e-mail

Stappenplan verbindingsproblemen e-mail

Doorloop het onderstaande stappen plan indien je geen e-mail kan verzenden of ophalen.

1. Ben je verbonden met internet?

Controleer bijvoorbeeld of je via je webbrowser andere webpagina’s kunt bekijken, bijvoorbeeld:  google.nl.
Nee? Controleer je verbinding (netwerkkabel of WiFi signaal) of neem contact op met uw internetprovider (bijv. KPN of Ziggo) of met je IT-beheerder.

2. Heb je toegang tot onze webserver?

Probeer je eigen website te openen via een webbrowser.
Indien u uw eigen site en onze site niet kunt bekijken en andere sites wel, dan is mogelijk uw IP-adres geblokkeerd op onze server. Dit gebeurt automatisch wanneer u te vaak in heeft proberen te loggen met een foutieve inloggegevens.
Nee? Waarschijnlijk kom je automatisch terecht op een pagina die aangeeft dat je IP-adres geblokkeerd is. Je kunt je ip-adres op deze pagina zelf de-blokkeren. Mocht dat niet lukken, stuur je IP-adres via  klik3.nl/browser-check door naar ons zodat wij het voor je kunnen controleren.

3. Kun je inloggen op de webmailomgeving?

Kijk vervolgens of je kan inloggen op onze webmailomgeving (https://klik3.nl/webmail) met je volledige e-mailadres en bijhorend wachtwoord.
Nee? Je probeert in te loggen met de verkeerde gegevens. Controleer je logingegevens nogmaals goed. Mocht het alsnog niet lukken dan kunnen wij op verzoek een nieuw wachtwoord voor je genereren.

4. Heb je nog voldoende vrije schijfruimte op je hostingpakket?

Wanneer je hostingpakket vol zit, dan kan er geen nieuwe e-mail meer bewaard worden op de server. Ook verzonden e-mail wordt bewaard op de server. 

Nee? Dan is het raadzaam om je hostingpakket te upgraden of schijfruimte vrij te maken door met name grotere bestanden te verwijderen. 

5. Bovenstaande stappen goed doorlopen?

Indien je de stap 1 t/m 3 succesvol hebt doorlopen, dan is je e-mailaccount niet goed geconfigureerd in je e-mailprogramma. Op klik3.nl/support tref je bij het onderdeel E-mail verschillende handleidingen aan om stap voor stap je instellingen na te lopen. Mocht je er niet uitkomen kun je ook altijd je e-mail account door onze specialist laten instellen.

E-mail laten configureren door een IT-specialist

Wij begrijpen dat je geen zin hebt om je lang bezig te houden met het instellen van e-mailaccounts. Wij werken met gespecialiseerde partners die via hulp op afstand (Teamviewer) of bij jou op locatie je e-mail op al je apparaten configureert. Vanaf €17,50 excl. BTW. 
Bel  0161712045 of stuur een e-mail naar  support@klik3.nl voor meer informatie.

Kom je er niet uit? Stuur een bericht naar KLIK3 Stuur een bericht naar KLIK3