E-mail instellen in Outlook 2016 (Mac)

Deze handleiding is geschikt voor de Mac OS versie van Office 2016. Je kunt Outlook ook gebruiken op je iPhone of Android phone of op Windows.

1. Open de wizard nieuw account toevoegen

Start Outlook 2016 op Mac. Wanneer dit de allereerste keer is, wordt er meteen aan je gevraagd om een e-mailaccount toe te voegen (in dat geval, ga door naar stap 2).

Indien je dit scherm niet direct te zien krijgt:
Ga naar de menubalk en klik op Outlook > Voorkeuren 


Klik vervolgens op  Accounts

Indien je al een ander e-mailaccount geconfigureerd hebt, moet je nog even op het plusje onderaan klikken om de wizard te starten.

2. Vul je e-mailadres in

De wizard is gestart, klik op E-mailaccount toevoegen. Vul in het volgende scherm je e-mailadres in. Indien zichtbaar moet je de optie Account handmatig instellen aanvinken.

3. Vul de overige gegevens aan

Vul je volledige e-mailadres ook als gebruikersnaam in en daarbij het bijhorende wachtwoord.
Vul de overige velden als volgt in:

Type IMAP
Server inkomende e-mail mail.[jouwdomeinnaam.nl]     Poort: 993
Server uitgaande e-mail mail.[jouwdomeinnaam.nl]      Poort: 587

Klik daarna op Account toevoegen.

4. Account toegevoegd aan Outlook 2016

Je account is nu toegevoegd aan Outlook, klik op Gereed om door te gaan. 

Je keert terug naar het scherm Accountinstellingen Accounts, dit scherm kun je nu sluiten.

Kom je er niet uit? Stuur een bericht naar KLIK3 Stuur een bericht naar KLIK3